Miloš Nový: Kvůli práci poslance jsem přeorganizoval své ostatní aktivity

2.9.2025
Miloš Nový: Kvůli práci poslance jsem přeorganizoval své ostatní aktivity

Poslanec Miloš Nový patřil za Plzeňský kraj ve sněmovních hlasováních k těm nejaktivnějším. Účastnil se jich v 8101 případech.

Vaše účast na hlasování byla 97,4 procenta. Jak tento fakt hodnotíte?
Účast na hlasováních ve Sněmovně považuji za svou (zdaleka ne jedinou) povinnost při práci poslance. Jsem velmi rád, že se mi podařilo být na valné většině hlasování, ale není to dílem náhody. Je to díky tomu, že jsem krátce po svém zvolení výrazně přeorganizoval veškeré své aktivity tak, abych se mohl práci poslance věnovat skutečně naplno.

Co konkrétně jste musel změnit?
Během tohoto volebního období jsem tak po 30 letech ukončil své působení na ZČU v Plzni, ale také například v zastupitelstvu MO Plzeň 2 Slovany, kde jsem po skončení minulého volebního období do dalších funkcí již nekandidoval. Jsem přesvědčen, že práce poslance je natolik náročná, že se dá stíhat pouze, když se jí člověk věnuje naplno. Proto také nejsem příznivcem kumulování více funkcí dohromady.

S jakými podněty se na vás obraceli občané?
Co se týče případů, kdy jsem se snažil pomoci konkrétním občanům nebo skupinám lidí, těch bylo více a měly různý charakter. Mohu snad obecně zmínit, že se nám v jednom případě podařilo zklidnit jistý spor v rámci obce na Plzeňsku, dále jsem osobně jednal například se zástupci spolků na ochranu zvířat, a i díky těmto setkáním jsem následně podporoval návrhy, které by práva zvířat zlepšily. Vybavuji si také setkání s lidmi, kteří mě přesvědčovali, abych hlasoval pro tzv. „manželství pro všechny“, dodnes mě bohužel mrzí, že tento návrh neprošel i když mou podporu a podporu kolegů z TOP 09 měl.

Jako další vaše poslanecké aktivity měli souvislost s regionem?
Během své práce v Poslanecké sněmovně se věnuji tématům, která ovlivňují život v Plzeňském kraji. Za jedno z nejpodstatnějších považuji vybudování vysokorychlostní železnice (VRT) z Prahy do Plzně a dále do Německa. Toto spojení je klíčové pro další rozvoj Plzně i pro zlepšení životní úrovně Plzeňanů. Z minulosti dobře víme, že města s moderní dopravou se rozvíjela a města bez ní čekal úpadek. Samotná Plzeň se svým impozantním dnes čerstvě rekonstruovaným Hlavním nádražím je příkladem města, jehož průmyslová základna charakterizovaná Škodovými závody, tj. největším strojírenským gigantem v Československu se odvíjela od moderní železniční dopravy.

Jak přesně jste se na jednáních o VRT podílel?
Když jsem byl zvolen do Sněmovny, Plzeň v plánech na výstavbu VRT nefigurovala. Slýchal jsem protiargumenty, že taková stavba nemá smysl, neboť o spojení Praha – Plzeň – Německo nemají zájem samotní Němci. Teď jsme mnohem dál. Podařilo se mi ve Sněmovně uspořádat řadu jednání na toto téma včetně odborného kulatého stolu. Německá strana už vybudování VRT podporuje – mluvil o tom veřejně například bavorský premiér M. Söder. Získal jsem podporu pro tuto trať od vedení Hospodářské komory i významných investorů. Je před námi ještě hodně práce, ale tento projekt považuji pro Plzeň za naprosto zásadní a budu jej nadále prosazovat.